reede, 13. märts 2015

Ilusatest inimestest

Jah, igal pool on parem kui kusagil mujal :). On aegu, mil ma igatsen tagasi Eestisse, näiteks siis kui on laulu-või tantsupidu või siis kui on esimene september ja kõik on pidulik. Kui aga mõtlen Tallinna ühistranspordi peale või üldse Tallinna peale, kaob igasugune igatsus ära.( jah, Tallinn pole kogu Eesti, aga seal on mul koht, kuhu minna).
Minu piirkonnas teenindab linnaliine First Essex, tõesti bussid ei ole väga tihti graafikus ja mõnikord valmistab see meelehärmi, kuid bussijuhtide viisakus ning abivalmidus kaalub selle mitmekordselt üles.  Inimesed on viisakad, keegi ei trügi ega sõimle, veel vähem nügib küünarnukkidega.
Millegipärast kangestub mulle silme ette Viru bussiterminal ja peatus nr 3- kohutav, mis seal bussi oodates toimub ja  jätkub bussis. Lisaks rüselemisele on igas bussis vähemalt 1 haisukott, räuskav mutt ja purjus kaaskodanik. Bussijuht on ka muidugi umbkeelne ning peaasi on kiirendades kohalt söösta ja graafikus püsida. Bussist väljudes tuleb olla kibekiire, et mitte uste vahele jääda
Ja siis ma ootan bussi siin, Essexis ja ma tunnen end hästi. Peatuses seisavad inimesed kenasti järjekorras, bussi saabudes nad ei torma. Bussijuht müüb pileteid, naeratab, ütleb rõõmsalt tere. Tema käest on võimalik piletit ostes ka näitkes küsida, et kui ma tahan sõita raudteejaamast ülikooli juurde ja ülikoolist edasi teise linna ja siis tagasi koju, siis mis pilet oleks mul kõige kasulikum osta, kus peatuses ma maha pean minema ja et kas bussijuht annaks mulle märku, kui minu peatus on. Jah, teised ootavad ja keegi ei nurise ega sõimle. Kui peatuses soovin väljuda, pean  aegsasti nuppu vajutama ning istuma kuni bussi peatumiseni oma kohal. Turvalisus! On piisavalt aega võtta oma asjad ning rahulikult väljuda. Mina olen ikka püüdnud kiiresti-kiiresti, et mitte teistele jalgu jääda, aga eile oli pikk sõit, võtsin tite vankrist välja ja  pakkisin vankri kokku, et mitte hõivata kolme istekohta. Vajutasin väljumiseks nuppu, bussi peatudes võtsin vankri ning pakkisin tite kenasti sisse. Tänasin ka loomulikult ja bussijuht naeratas ning soovis kena päeva! Graafikus mittepüsimine polegi nii halb, head on palju rohkem. Ma olen lihtsalt harjunud, et kui on kuskile aja peale minek, tuleb minna igaks juhuks kaks bussi varasemaga :).

 Toitumisplaanist pean  kenasti kinni, uued rulluisud ostsin ka . Ole sa tänatud mu kolmerattaline vanker, nii on rullitada lihtsam ;) Päike särab ja väljas on kevad!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar